神河当時 - 反転のMO実装
神河当時 - 反転のMO実装
Ask Alan
Tony from Savage, Minnesota (a neighboring town to Beats, Wisconsin, I think), sent in the following question to Ask Wizards:

“What types of problems will Shortfang the Odious cause the programmers for Magic Online?”

Alan and I decided it would be nice to answer this question in today’s article since a) some people have expressed an interest in more “developer/programmer” content in this column, b) Alan’s answer is sorta long, and c) I have secretly dreamed of answering an Ask Wizards question, even if indirectly.

引用元
INTOTHEAETHER AND THE REALLY BIG DOOR Posted in Feature on December 21, 2004
https://magic.wizards.com/en/articles/archive/intotheaether-and-really-big-door-2004-12-21


MOに反転カードを導入したとき、どのような問題があったのか?という質問です。

意外と、ルール上は問題が少なかったようでした。反転時の誘発型能力や継続型効果のオンオフをチェックする程度だそうです。

一方で、問題なのが、表示形式でした。反転の反省点として挙げられる「テキストやイラストが小さい」という点です。工夫しないと見えにくくなってしまいます。

また、コンピューターの仕様上、逆さまになった文字を直接書けないので、「反転後のテキストは消して、一旦180度回転した後でテキストを書いて、また180度回転させる」といった手間が発生したとのことでした。

技術が進歩した今では、事情が違うかもしれませんが。

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