神河当時 - 『神河物語』ドラフトの黒赤
2020年10月22日 Magic: The GatheringGoing Aggro
Why is this so important in this format? Quite simply because the high number of two-power two-drops in Champions means that you can find yourself very far behind your opponent if you fail to do anything relevant on the second and especially the third turn of a game. Many games see opening starts like ‘Turn two Wicked Akuba, turn three Nezumi Ronin” or “Turn two Kami of Ancient Law, turn three Ronin Houndmaster”. If you’ve lost the coin flip and you don’t do anything on your second and third turn you’ve probably already lost. Missed land-drops can be equally painful unless you have enough low-costed creatures or spells to be able to weather the storm until you start drawing into some lands.
The importance of the good two-drops can’t be understated. There have been times when I’ve taken a two-drop over a better, but more expensive card just because of the need to have some. You’ll see the effect this has on the red and black pick orders but I thought it was worth stressing this point strongly as I’m sure some of the positions might look a little odd to some people.
引用元
GETTING AGGRESSIVE Posted in Limited Information on November 22, 2004
https://magic.wizards.com/en/articles/archive/limited-information/getting-aggressive-2004-11-22
『神河物語』ドラフトにおける黒と赤を分析した記事です。他の色は過去(※1)に取り上げました。
『神河物語』は、2マナパワー2が多い環境であることから、アグロよりのようです。その中でも、黒赤は最速とされています。
2マナパワー2で、回避能力も備えた《鼠の殺し屋/Nezumi Cutthroat》を筆頭に、《浪人の犬師/Ronin Houndmaster》などの優秀なアタッカーが揃っています。
他、2マナのスピリットも粒ぞろいなので、スピリットクラフトも活用できます。《火の咆哮の神/Kami of Fire’s Roar》や《欠け月の神/Kami of the Waning Moon》の能力で、最後の攻撃を通しやすくなるでしょう。
※1
神河当時 - 『神河物語』ドラフトの青白
https://researchofkamigawa.diarynote.jp/202008110100194728/
神河当時 - 『神河物語』ドラフトの緑
https://researchofkamigawa.diarynote.jp/202010152313371202/
2021/03/09 追記
日本語訳を見つけました。
攻撃的に行こう――神河物語 での赤黒ドラフト
https://web.archive.org/web/20041217002237/http://www.hobbyjapan.co.jp/magic/articles/files/20041124_01.html
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