神河当時 - ドローデッキ
神河当時 - ドローデッキ
昨日の記事の続きです。

Snakes Aren’t the Only Sibilant Creatures
And now we head into the wayback machine. There were Spirits around long before Kamigawa, of course. While perusing the list, two caught my eye for their, um, synergy. Filling your opponent’s hand with cards usually isn’t a good thing, but Sibilant Spirit can do that (if your opponent cooperates), which will make your Entropic Specter (which is inexplicably a Spirit, not a Specter, as Mark Rosewater discussed on Monday) huge. This got me thinking: How does Sibilant Spirit’s drawback get neutralized? How can I get to a situation where my opponent declines the card draw?

Dreamborn Muse, another Spirit, can punish my opponent for having a full hand. But if I’ve got a 5/6 flyer and, hopefully, another that’s 6/6 or 7/7 or so, then milling doesn’t seem like a top priority to me. No, I figure that Entropic Specter is on the right track. There are other cards along these lines: Multani, Maro-Sorcerer. Storm Seeker. Underworld Dreams. Viseling and its Black Visey ilk, including Dark Suspicions. They all turn cards in my opponent’s hand into damage to his head.

IT’S A DRAW
Creature (17)
4 Entropic Specter
1 Multani, Maro-Sorcerer
1 Nullmage Advocate
2 Psychatog
1 Seizan, Perverter of Truth
3 Sibilant Spirit
2 Soldevi Sentry
3 Viseling

Instant (2)
1 Pulse of the Grid
1 Storm Seeker

Artifact (4)
4 Howling Mine

Enchantment (14)
2 Arcane Laboratory
3 Dark Suspicions
1 Malignant Growth
2 Oath of Scholars
3 Standstill
1 Underworld Dreams
2 Zombie Infestation

Land (23)
4 Island
8 Swamp
1 Grand Coliseum
3 Llanowar Wastes
2 Polluted Delta
1 Tainted Isle
1 Tainted Wood
3 Underground River

60 Cards


That deck is, obviously, a hodge-podge. It should be streamlined—more 4-ofs, less 1-ofs—but for now it serves as an idea cache. I don’t know which cards in which combinations work out the best, so they’re all in there for you to adapt however you see fit.

引用元
IN HIGH SPIRITS Posted in Feature on October 14, 2004
https://magic.wizards.com/en/articles/archive/feature/high-spirits-2004-10-14


このデッキは、『神河物語』以前のスピリット、《風鳴りの精/Sibilant Spirit》《無規律の死霊/Entropic Specter》に注目したデッキです。どちらも対戦相手の手札が増えることに関した能力です。

そこで、《風鳴りの精/Sibilant Spirit》《真実を捻じ曲げるもの、逝斬/Seizan, Perverter of Truth》《吠えたける鉱山/Howling Mine》《行き詰まり/Standstill》も加えて対戦相手の手札を増やし、《無規律の死霊/Entropic Specter》《地獄界の夢/Underworld Dreams》《万力機械人/Viseling》でダメージソースに変換してしていきます。

このデッキの方向性は興味深いものがあります。

というのも、のちのスタンダードで登場する、ハウリング・オウルに通じるものがあるからです。そちらは、《吠えたける鉱山/Howling Mine》のようなドローだけでなく、バウンスも採用していることが違います。バウンスだと、相手の脅威をさばきつつ、相手の手札を増やす、1枚で2つの役割を持たせられるのが面白いところです。スピリット、という点でも《三日月の神/Kami of the Crescent Moon》がいます。ドロー手段兼ブロッカーという、こちらも一石二鳥のカードになっています。

この記事が後のハウリング・オウル誕生のキッカケになっているのかもしれないと思うと、面白いところです。

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