神河当時 - コンボの調整
2020年6月23日 Magic: The Gathering
昨日の記事の続きです。
昨日出てきたデザイナーズ・コンボよりも、不特定多数のカードと組み合わせるコンボが一般的です。
そのようなカードの調整の例として《精霊の学び手》を想定していたようです。杞憂に終わったわけですが。
その他、《クラーク族の鉄工所》を3マナから4マナに調整したことも語られています。もっとも、《マイアの保育器》とのコンボはテストしていなかったあたりは、どうかと思いますが。
禁止カードを連発したミラディンブロック、それにパワーが追いつけなかった神河ブロックの調整の話なので、ある意味では納得の内容とも言えます。
What Development Finds Out
So even though design doesn’t seed sets with narrow two-card combos, it is the job of development to look for hidden combos and try to determine how powerful they are. We build decks around some of the dumbest things--a particularly horrid Student of Elements deck I had to play against springs to mind—but, hey, that is our job.
Many times we find nasty stuff and head it off at the pass. Krark-Clan Ironworks used to cost 3 mana until we were Brain Freezing people for 800 cards on turn 3. We upped it to four mana and found that the Mirrodin block’s high amount of artifact hate was enough to keep it in check. Of course, we lucked out with that change, since the real degenerate combo with that card--Ironworks plus Myr Incubator--was one we hadn’t found in our playtesting.
引用元
COMBOS? WHAT COMBOS? Posted in Latest Developments on October 1, 2004
https://magic.wizards.com/en/articles/archive/latest-developments/combos-what-combos-2004-10-01
昨日出てきたデザイナーズ・コンボよりも、不特定多数のカードと組み合わせるコンボが一般的です。
そのようなカードの調整の例として《精霊の学び手》を想定していたようです。杞憂に終わったわけですが。
その他、《クラーク族の鉄工所》を3マナから4マナに調整したことも語られています。もっとも、《マイアの保育器》とのコンボはテストしていなかったあたりは、どうかと思いますが。
禁止カードを連発したミラディンブロック、それにパワーが追いつけなかった神河ブロックの調整の話なので、ある意味では納得の内容とも言えます。
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