神河当時 - ドラゴン・スピリットサイクルのデザイン
神河当時 - ドラゴン・スピリットサイクルのデザイン
昨日の記事の続きです。

Finally we get to the big man, Kokusho the Evening Star. We had a tough time figuring out what to do with these Dragons. At first, they were all going to have colored firebreathing, but that had two problems. One, many people don’t like “{U}: +1/+0” on a card, even a blue dragon, since blue doesn’t get firebreathing. Two, the art that came in didn’t show any of them breathing anything. The next iteration of them had “attack triggers,” but that felt too much like the dragons from Invasion. Finally, we came up with the “dies” triggers. These fit well, since these Dragons are supposed to be really smart, and would want to do everything possible to ensure their own survival. I think they’re some of the cooler cards in the set.

引用元
DECK OF MANY THINGS Posted in Latest Developments on September 24, 2004
https://magic.wizards.com/en/articles/archive/latest-developments/deck-many-things-2004-09-24


ドラゴン・スピリットサイクルに関してです。

最初は「(色):+1/+0修整」をつける予定でした。言わゆる《炎のブレス/Firebreathing》能力であり、「火を吹く」ことを表すものなので、ドラゴンにはピッタリです。しかし、青には合わないこと、イラストで火を吹いていないことを理由に没になりました。

次に、攻撃誘発を検討されましたが、今度は『インベイジョン』のドラゴン・サイクルに似てしまうことを理由に没になりました。

最終的に死亡誘発能力になりましたが、その理由が「ドラゴンは賢いから、その生存戦略のため」というものです。死亡誘発で賢さを表すという発想はありませんでした。

以前に取り上げた記事(※1)では、「死亡誘発は疑似的な除去耐性」のためにつけたそうです。それをフレイバー的に解釈したものが、今回の記事ということでしょう。

※1
神河当時 - 《明けの星、陽星/Yosei, the Morning Star》のプレビュー
https://researchofkamigawa.diarynote.jp/202004051946217392/

コメント

お気に入り日記の更新

テーマ別日記一覧

この日記について

日記内を検索