神河当時 - スピリットクラフトのネーミング
2020年5月24日 Magic: The Gathering
昨日の記事の続きです。
スピリットクラフトは当初、「たたり/Tatari」という名前がついていました。この点は以前の記事でも触れられていました。
キーワード能力化も検討されていましたが、「誘発型能力をキーワード化したことが殆どない」という理由で見送られた、とのことです。キーワード化されなかった理由はここで初めて知りました。
結局、スピリットクラフトというニックネーム(俗称)をつけるに止まりました。しかし、このネーミングもイマイチ(less-cool)だそうです。
呪文もクリーチャーも誘発条件とする能力に、フレイバー的にしっくりくるネーミングはあるのでしょうか。見つけるのは中々難しいかもしれません。
One card that did a lot of good work for me was No-Dachi. Yes, it feels weak compared to its Mirrodin-block equipment counterparts, but it may actually be better in limited than most common equipment from the previous block. Few people are running any artifact destruction, which means your equipment will stick around forever, most likely. There will be no Unforge after blockers have been declared! Our decision to continue equipment into this block is one that I love, since I feel equipment cards are some of the most flavorful we could do in a fantasy-based card game.
Kami of the Hunt is what we call a “spiritcraft” creature, meaning one that triggers when a Spirit or Arcane spell is played. This mechanic also almost got a keyword—“Tatari,” which was Japanese for “curse,” specifically a spirit-world curse. We eventually chickened out on the keyword, mostly because we had never keyworded a trigger condition before (that, and people thought the word was a little too weird) and ended up giving it a less-cool nickname (spiritcraft). In retrospect, I think we would have been happier had we left it there.
引用元
DECK OF MANY THINGS Posted in Latest Developments on September 24, 2004
https://magic.wizards.com/en/articles/archive/latest-developments/deck-many-things-2004-09-24
スピリットクラフトは当初、「たたり/Tatari」という名前がついていました。この点は以前の記事でも触れられていました。
キーワード能力化も検討されていましたが、「誘発型能力をキーワード化したことが殆どない」という理由で見送られた、とのことです。キーワード化されなかった理由はここで初めて知りました。
結局、スピリットクラフトというニックネーム(俗称)をつけるに止まりました。しかし、このネーミングもイマイチ(less-cool)だそうです。
呪文もクリーチャーも誘発条件とする能力に、フレイバー的にしっくりくるネーミングはあるのでしょうか。見つけるのは中々難しいかもしれません。
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